2024-2025 GÜZ YARIYILI LİSANS VE ÖN LİSANS PROGRAMLARI KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ BAŞVURULARI

2024-2025 GÜZ YARIYILI LİSANS VE ÖNLİSANS PROGRAMLARI KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ BAŞVURULARI

 A-BAŞVURU TAKVİMİ:

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Lisans ve Önlisans Programları Kurum İçi

Yatay Geçiş Başvuru ve Değerlendirme Takvimi

ÜNİVERSİTE ADI

Başvuru Tarihi

 Değerlendirme Tarihi

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

Yedek Kayıt Tarihi

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ

01.08.2024

09.08.2024

12.08.2024

23.08.2024

26.08.2024

02.09.2024

04.09.2024

06.09.2024

09.09.2024

 

 B- KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ BAŞVURU ŞARTLARI VE AÇIKLAMA 

 

1. Bir fakülte, yüksekokul, konservatuar veya meslek yüksekokulunun kendi bünyesindeki veya aynı üniversite içinde yer alan diğer fakülte, yüksekokul, konservatuar veya meslek yüksekokulunun bünyesindeki eşdeğer düzeyde diploma programlarına ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen kontenjanlar dahilinde yatay geçiş yapılabilir.

2. Kurum içi yatay geçiş için öğrencinin; disiplin cezası almamış, başvurduğu yarıyıla kadar kayıtlı olduğu diploma programındaki tüm dersleri almış, dönem kaybı olmaksızın başarıyla tamamlamış (en az CC veya yüzlük not sisteminde en az 60 olması) ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 olması gereklidir. Öğrencinin, ilgili yılda almış olduğu yerleştirme puanı, başvurduğu bölüm/ana bilim dalı/programın ilgili yıldaki taban puanından en fazla %5 (yüzde beş) düşük olabilir.

3. Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.

4. Yatay geçiş için, aynı anda, sadece bir programa başvuruda bulunulabilir.

5. Kurum İçi Yatay Geçiş Kontenjanına sadece Üniversitemiz öğrencileri başvurabilir.

 

C- KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER

  1. Başvuru Dilekçesi( Eksiksiz doldurulmalıdır.)
  2. Öğrenci Belgesi veya E-Devlet üzerinden alınan öğrenci belgesi (Yeni Tarihli)
  3. Adayın kayıt yaptırdığı yıla ait ÖSYS yerleştirme sonuç belgesinin İnternet çıktısı
  4. Onaylı veya E-devlet üzerinden alınmış transkript belgesi (Yeni Tarihli)
  5. Disiplin cezası almadığını gösteren belge
  6. % 10’luk dilime girenler için durumunu belirtir belge (İkinci Öğretimden normal öğretime geçecek öğrenciler için istenilmektedir.)


D- BAŞVURU ADRESİ:

Başvurular online olarak http://basvuru.kku.edu.tr/yatay_gecis.aspx üzerinden yapılacaktır. Belgesi eksik  olanların başvuruları işleme konulmayacaktır. (Eksik evrak ile başvuruda bulunanlara evraklarını tamamlamaları için herhangi bir tebligat yapılmayacaktır.) Beyan edilen bilgilerin yanlış olduğu tespit edildiği takdirde, kayıt yapılmış olsa dahi kayıt iptal edilecektir.

 

E- KONTENJANLAR

2024-2025 GÜZ YARIYILI KURUM İÇİ KONTENJANLARI İÇİN TIKLAYINIZ
G- BİLGİLER

Üniversitemizin Son Dört Yıla Ait Taban ve Tavan Puanları

Yönetmelik

Yönergeler

 

NOT: Yatay geçiş sonuçları ilgili Fakülte/Meslek Yüksekokullarının web sayfasından ilan edilecektir.


H- KESİN KAYIT İSTENİLEN BELGELER


Kayıtlar Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığında yüz yüze yapılacaktır.



  • Nüfus Cüzdanı 
  • Not: Kayıt yaptıran öğrenciler eski kimlik kartlarını Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına teslim ederek, yeni kimlik kartı için müracaat edeceklerdir.
  • Yatay Geçiş başvuruları kabul edilen öğrenciler kayıt için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına başvuracaktır.

KAYIT İLE İLGİLİ BİLGİLER

a) Adayların kayıt için şahsen veya vekili aracılığı ile başvurmaları gerekmektedir. Vasilik Belgesi ile kayıt yaptıracaklar 4271 sayılı Türk Medeni Kanununun 462. Maddesinin “13.Vesayet altındaki kişinin bir eğitim, bakım veya sağlık kurumuna yerleştirilmesi” fıkrasına göre Vesayet makamının (Sulh Hukuk Hakimliği) izni gereklidir.

b) Posta ile kayıt yapılmaz.

c) Üniversitemiz gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.  




Önemli Not: 

  1. İlgili yılda/dönemde yatay geçiş başvurusu kabul edilerek kayıt yaptıran ancak eğitim-öğretim dönemi başlamadan önce(16 Eylül 2024 tarihinden önce) yatay geçiş hakkından vazgeçen öğrencilerin yatay geçiş işlemleri iptal edilir. Bu öğrenciler yatay geçiş yapmış öğrenci kabul edilmez ve yatay geçiş başvurusu yaptıkları yükseköğretim kurumuna geri dönerler. Bu öğrenciler yatay geçiş kaydını iptal ettirdikleri yıl/dönemde başka bir yükseköğretim kurumuna yatay geçiş hakkı elde etmeleri durumunda yatay geçiş yapabilirler.
  2.  Yatay geçiş başvurusu kabul edilerek kayıt yaptıran ve yatay geçiş hakkından vazgeçen öğrenciler şahsen veya vekili aracılığı (noterden) ile Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına başvurabilirler.